DISTANČNÍ VÝUKA A ODKAZY

Nejen v době nouzového stavu, ale i v době, kdy je dítě nemocné nebo v době, kdy se nedá jít ven, je možné si s dětmi hrát a pracovat. Děti mají rády výzvy a různé aktivity, které rozvíjí jejich duševní i fyzický vývoj, baví je se formou hry seznamovat s různými věcmi, které jsou kolem nich , rády objevují nový svět a poznávají nepoznané.

 

POVINNÁ DISTANČNÍ VÝUKA PRO PŘEDŠKOLNÍ DĚTI / děti z odd. D/

 

AHOJ KAMARÁDI ! JAK UŽ VÍTE, NEMŮŽEME SPOLEČNĚ NAVŠTĚVOVAT ŠKOLKU A PROTO SE BUDEME KAŽDÝ TÝDEN  SCHÁZET TADY S NAŠÍM NOVÝM SPOLEČNÝM KAMARÁDEM BAFÍKEM.

Baf

Sešit s úkoly pro předškoláky s pejskem Bafíkem, Vám jistě už maminka z naší MŠ přinesla , takže společně můžeme začít.

Pejsek Bafík je veselý a chytrý pes, který má ovšem plno nápadů, rád prožívá dobrodružství a ze všeho nejvíce miluje pohádky. A proto se s ním do jeho pohádkového sešitu vydáme, společně s ním budeme plnit úkoly a poznávat spoustu zajímavých věcí. Připravte si veselou mysl, otevřete šuplíčky / však všichni víte, co to znamená/, nachystejte si ořezané tužky a pastelky a spolu s maminkami se pustíme do práce.

 

Týden od 6. dubna do 9. dubna – téma:  CESTOVÁNÍ PO SVĚTĚ S BAFÍKEM NA KOLOBĚŽCE , V LETADLE NEBO VE VLAKU

Večer šel Bafík spinkat a stále se v pelíšku převaloval sem a zase tam. Ne a ne usnout. V hlavě se mu převalovaly myšlenky, že by chtěl vyrazit do světa. Už se mu nechce být stále doma a nebo jen tak koukat z okna na tu krásu světa. Už to mám! Zítra ráno vstanu a vyrazím. Vezmu si koloběžku a zjistím, jak se dostanu po kolejích do hor, po moři třeba do Ameriky nebo čím bych mohl vyletět do vesmíru. To bude konečně dobrodružství! Zavřel oči a světe div se, začal se mu zdát nádherný sen.
A  my, děti, budeme s Bafíkem také snít jeho sen. Připravte si hlavičky, protože budeme Bafíkovi na té cestě světem trochu pomáhat. 
Jen nezapomeňte posílat fotografie z některých  úkolů do soboty 10. dubna paní učitelce Hance na email: hanka-t@seznam.cz

Úkol č. 1. – Bafík usnul a hned ve svém snu nasadil helmu, nasedl na koloběžku a vyrazil cestičkou k bráně světa. U brány narazil na statného policistu. „ Pane řidiči, dobrý den. Předložte mi svůj řidičský průkaz, řekněte mi své jméno, příjmení a adresu. A pokud chcete vyrazit do říše snů, musíte se mi podepsat do úředního záznamu!“ Bafík odpověděl celou větou: Jmenuji se Bafík Bílý, adresa: Sudoměřská 54, Praha 3 Žižkov a pěkně se podepsal do úřední listiny! 

A teď to zkuste děti samy. Zopakujte si celou větou své jméno, příjmení, adresu a pěkně se podepište svým jménem na první stranu sešitu s Úkoly pro předškoláky s pejskem Bafem. 

Když Bafík správně řekl jméno, příjmení i adresu a pěkně se podepsal, pan policista otevřel bránu světa a Bafík vyrazil. To Vám byl ale sešup. Nevěděl, co se děje, protože se objevila mléčná dráha a už  se jelo… Jen se podívejte do sešitu na stranu č. 50 a vyzkoušejte si tu jízdu!

Úkol č. 2 – Bafík sjel rychlostí světla mléčnou dráhou dolů a ocitl se ve vzduchoprázdnu. Připadal si jako pták, který se vznáší mezi písmenky a obrázky. Bylo to opravdu dobrodružné, protože písmenka tvořila názvy dopravních prostředků a on měl s pomocí obrázků poznat, jak se který dopravní prostředek jmenuje. Zkusíte to děti s ním?  Maminka Vám vždy řekne, jakým písmenkem slovo začíná  a jakým písmenkem končí.  Tak zaťukat na šuplíčky v hlavičkách a jdeme na to:

  • V  .  .  .  .  .  .  K ,    V .  .  .  .  .  .  .  Ď,     P  .  .  .  .  .  A,       R  .  .  .  .  A,        B  .  .   .  N,
  •   P  .  .  .  .  K,         L  .  .  .  .  .  O,    P  .  .  .  .   .  .  .  .  E,   L  .  .  .  .  .  .  .  .  A

/správná odpovědˇ:  vrtulník, vzducholoď, ponorka, raketa, balon, parník, letadlo, plachetnice, lokomotiva/

Úkol č. 3 – náš chytrý pejsek si nemohl vybrat, kterým dopravním prostředkem se vydá na další cestu. Po moři by se dalo plout až do Ameriky a mohl bych pozorovat hejna delfínů. Vzducholodí bych se dostal až k hejnu dravých ptáků a lokomotiva by jistě bez problémů předhonila v poušti stádo velbloudů. Budete mi děti muset pomoci s výběrem, protože si vážně nevím rady. 

Nakreslete mi svůj obrázek s dopravním prostředkem a já si vyberu ten nejzajímavější a nejoriginálnější. To Vám slibuji a packu na to! Paní učitelka Andrejka Vám  jako pomůcku vytvořila návod na obrázek  –  tady je  . A až budete mít hotovo, pošlete paní učitelce Hance svůj dokonalý výkres na adresu : hanka-t@seznam.cz

Úkol č. 4 – stejně mi to nedá a budu stále přemýšlet, který dopravní prostředek je nejlepší. Všechny jsou totiž pro nás zvířátka i pro vás dvounohé kamarády důležité. Jsou rychlé, bezpečné a velké. Prostě a jednoduše se stávají našimi pomocníky. No uvažte, když si sbalíte kufr a v něm máte boty, oblečení, hudební nástroj, nádobí,  hračky a jídlo, budete si kufr nést celou dobu v ruce?… Asi ne. Mě by tedy moc bolely tlapky. Hodilo by se letadlo, vlak nebo třeba motorový člun. Tam se vejde věciček. A to já tedy vím, protože mí kamarádi hafíci mi vyprávěli, co všechno se dá převážet . No jen se podívejte do sešitu na straně č. 33 a pokuste se správně splnit Bafíkův úkol. 

A až bude hotovo, poproste tatínka, aby s Vámi šel do parku. Vezměte si kolo, koloběžku, kolečkové brusle a pořádně se vyvětrejte. A kdo nemá nic takového, tak může vylézt v parku na strom nebo na prolézačku. Představte si při tom, že jste na cestě okolo světa… někdo se dostane do Afriky, někdo letí do vesmíru a někdo si to bude štrádovat k moři za velrybou.

TAK ŠŤASTNOU CESTU, KAMARÁDI! 

A z téhle dobrodružné výpravy nezapomeňte poslat paní učitelce Hance foto na adresu:  hanka-t@seznam.cz

A co Bafík? No ten se právě vyspinkal a moc se těší, až se s Vámi sejde a bude si o všem, co se mu zdálo a přihodilo, s Vámi povídat. Tak ahoj děti…… brzy ve školce!

 

 

Týden od 29. března do 1. dubna – téma:  SVÁTKY JARA – VELIKONOCE

Hody hody doprovody, dejte vejce malovaný, nedáte-li malovaný, dejte aspoň bílý, slepička vám snese jiný. V komoře v koutku, na zeleným proutku“ …. to koukáte děti, jakou umím pěknou velikonoční koledu. Však se těším na celý velikonoční týden, na krásné tradice a zvyky, hlavně na šupání všech psích holčiček a také paní učitelek …. ale tiše… ony to ještě neví a nic netuší.  
Včera v podvečer jsem totiž poslouchal naši psí televizi PRIMA PES a dozvěděl jsem se, že Velikonoce už klepou na vrata. Hned jsem šel otevřít ty svoje vrátka a ucítil tu vůni jara. Vrbové proutky mě pošimraly na čumáčku, na zahrádce rozkvetly petrklíče a už se pomalu klubou i tulipánky, vedle u sousedů slepička snesla vajíčka a u lesíka jsem zahlédl zajíčka s plnou nůší čokoládové nadílky. 
A  aby nám velikonoční týden rychle uběhl a vykoledovali jsme si nadílku i my, pustíme se spolu do práce. Jen nezapomeňte posílat fotografie z některých  úkolů do pondělí 5. dubna paní učitelce Hance na email: hanka-t@seznam.cz
 

Úkol.č 1 – jak už jsem říkal, viděl jsem u lesa zajíčka.  Zajíček a beránek patří k symbolům Velikonoc a my si o zajíčkovi povíme pohádku. Poproste babičku nebo maminku, aby Vám ji přečetla a Vy pozorně poslouchejte. Jakmile uslyšíte slovo ZAJÍČEK, musíte tlesknout. Jsem moc zvědavý, jak umíte poslouchat.  

Byl – nebyl jeden les. A jak takový les vypadá? Plno stromů, mohutných i maličkých, a žije tu plno zvířátek. Pod třemi borovicemi bydlí rodinka srnce, u jedlí mají pelíšek selátka a na dubu se prohání veverka.  V celém lese je plno takových pelíšků, doupat a nor. Ale v nejkrásnějším koutě lesa, blízko šípkového keře na palouku, má pelíšek zajíčekZajíček se jmenuje Šimon. Jeho maminka a tatínek na něho dávají velký pozor, protože uhlídat takového zlobivého zajíčka, dá velkou práci a starost. Zajíček  Šimon  často maminku neposlouchá a její poučování mu dlouhými oušky jen prolítne. Jednou maminka potřebovala nutně donést cosi mamince od srnců a nakazovala zajíčkovi: „Jdu k paní srně, musím jí donést nový košík na trávu. Tatínek není doma, tak tu hezky počkej a hraj si. Ven nechoď, dneska tu chodí lovci a mohlo by se ti něco stát. Slibuješ mi zajíčku, že budeš doma? Přinesu ti nějakou dobrůtku.“ Zajíček Šimon kývnul hlavou, že bude hodný a nikam nepůjde.
Maminka odešla. Zajíček si chvíli hrál, ale hračky ho omrzely,  vykukoval ze dveří a hupky, dupky a byl venku. Tam bylo věcí k vidění. Šípkový keř se červenal šípky, travička se vlnila ve větru a byla tak měkká. A už  koulel kotrmelce! Zajíček byl zaujat hrou, že si ani nevšiml, že se při skotačení dostal do části lesa, kterou nezná.
Tady už nebyl šípkový keř, ani travička, ani tu nehřálo sluníčko. Zajíčkovi nad hlavou hučely vysoké stromy a přes jejich koruny nepronikl ani paprsek sluníčka. Zajíček se začal ustrašeně rozhlížet okolo a za chvíli uplakaným hláskem volal maminku. Ta se mezitím vrátila domů a její malý zajíček nikde nebyl. Maminka se moc lekla a začala tedy zajíčka hledat. Hledal tatínek, který se vrátil domů, přiběhl i pan srnec, od jedlí s velkým funěním přišla prasátka, pan ježek, tetka liška a dokonce přilétla celá rodinka vran. Všichni se radili, jak rychle najít zajíčka.
Mezitím zajíček ustrašeně pobíhal mezi stromy, slyšel podivné kroky a hlasy lidí.  Okolo něj proběhl divoký králík s celou rodinou, nad hlavičkou mu prolétla ukřičená sojka. Náhle zajíček uslyšel velkou ránu a zadní nožička ho rozbolela. Nevěděl, co se děje. Schoulil se pod kmen velikého stromu a tiše plakal. Po chvíli uslyšel veliké funění a dupání. Zajíček strachy ani nedýchal, šramot se blížil a nad jeho úkrytem se objevil veliký stín. Zajíček zavřel oči, ale najednou uslyšel nad sebou radostné volání: „Honem, rychle, tady je.“ Byl to strýček divočák, který s ostatními zvířátky hledal zajíčka. Přiběhl tatínek , strýček srnec i teta liška. Všichni byli rádi, že zajíčka našli. Ten z radosti zapomněl i na poraněnou nožičku, kterou mu postřelil lovec. Tatínek ho odnesl domů a maminka nožičku ošetřila.
Když se zajíček druhý den probudil, maminka i tatínek mu pořádně domluvili, že poslouchat se musí.  A zajíček? Ten slíbil, že bude opravdu poslouchat a nebude už nikdy utíkat z domova.

Tak co, kamarádi, jak Vám šlo poslouchání s tleskáním slova zajíček? Určitě dobře, jak vás znám. A aby ten náš první úkol nekončil tak vážně, vyrobíme si veselého kluka zaječího. Budete potřebovat vyfouklé vajíčko, fixy, nůžky, papír a pastelky, stužku, lepidlo a špejli. Andrejka Vám připravila  návod. Fotografie posílejte paní učitelce Hance na email : hanka-t@seznam.cz

Úkol č. 2 – Bafík si chce na velikonoční stůl udělat výzdobu. Ze zpravodajství televize PRIMA PES, se dozvěděl, že k beránkovi a zajíčkovi také patří malovaná vajíčka. Vúbec netušil, že každá barva na vajíčku, má nějaký význam. Věděli jste:

  • že červená barva znamená lásku a náklonnost, dívky je dávají jen svému milému
  • že zelená barva symbolizuje mládí a život 
  • že modrá velikonoční vajíčka jsou barvou naděje a čistoty
  • že žlutá barva znamená světlo a sluníčko

To jsou zajímavé poznatky, to koukáte kamarádi! Vy si určitě doma také budete malovat vajíčka. A je jedno, jestli oranžové nebo červené, s obtisky nebo s voskem, ale určitě budou krásné. Než je začnete zdobit a malovat, procvičte si pěkně prstíky. Bafík Vám zadává úkol na straně č. 52. Ořezejte si tužku, rovně se posaďte  a šup do práce.

Úkol č. 3 – už jsem si nabarvil vajíčka a nyní mě čeká velký úkol – výzdoba stolu.  Pěkný a čistý ubrus už mám, beránek s mašlí mi  provoněl pokojíček  a teď by to chtělo nějakou mističku. Do ní  vložím vajíčka nebo hlínu s květinkami a do nich položím kraslice….. a nebo si nakreslím obrázek plný barevných kvítků, opřu ho o zeď a k němu dám misku s vejci. To je nápad! Budu originální! A pro Vás mám děti také jeden úkol. V mém sešitě na straně č. 10., najdete plno květinek a motýlků. Umíte najít dvojice nebo spočítat, kolik je motýlků? Pokuste se o to!  

Úkol č. 4 – je posledním úkolem tohoto týdne, protože pátek je volný den před Velikonocemi a říká se mu Velký pátek.     Na Velký pátek se nesmí uklízet, moc pracovat a mít hodně starostí. Naopak se otvírají v zemi poklady. Proto já vyrazím ven a třeba nějaký poklad najdu….. možná dobrou křupavou kostičku! Vy se jděte také proběhnout ven. Cestou se zastavte třeba v zahradnictví a kupte si pomlázku. 

V sobotu se pořádně jako já umyjte pro zdraví a krásu. Říká se, že na Bílou sobotu musí být vše jako ze škatulky a to i my, živí tvorečkové. Tak se nebojte studené vody! A poté už pomozte mamince nebo babičce s úklidem , vařením a pečením, protože pro jedny ruce je práce až nad hlavu.

Velikonoční neděle je zvláštním dnem. I pro mě bude zvláštní. Já se totiž budu dělit o své dobroty, protože to se dělá. V tento den si doma podělí mezi sebou rodina mazanec, beránka a také se dává ptáčkům a zvířátkům, zemi a studánkám pro přivolání dobrého a úrodného roku. Jen jsem zvědavý, co bude říkat paní učitelka Hanka, až jí daruji kostičku s přáním dobré chuti! 

A posledním dnem Velikonoc je pondělí. Velikonoční pondělí  je  časem pomlázky neboli mrskačky. Tímto typickým a  oblíbeným zvykem, jehož kořeny sahají až do dávných dob, se mohou pochlubit jenom Češi a Slováci – jinde ve světě ho neznají! Všem holčičkám, maminkám, babičkám i tetám má tento zvyk – vyplácení pomlázkou na zadeček – zajistit zdraví a krásu na celý další rok a naopak ony, musí podarovat koledníky s pomlázkou barevnými vajíčky.

Už se na pondělí moc těším….. A Vy, milí kamarádi, pošlete fotografie, jak jste Velikonoce prožili se svými blízkými. Je na Vás, jestli pomůžete při vyrobě mističky s jarní výzdobou nebo budete péct beránka či zajíčka, zda vyšupete třeba maminku či sestru a nebo budete malovat  vajíčka.  Budu čekat Vaše fotečky na emailu:   hanka-t@seznam.cz

KRÁSNÉ PROŽITÍ VELIKONOČNÍCH SVÁTKŮ, HODNĚ ZDRAVÍ A ŠTĚSTÍ

VÁM VŠE PŘEJE BAFÍK A PANÍ UČITELKY

Pes

 

Týden od 22. března do 26. března – téma: KLUBE SE TO ZE SKOŘÁPKY

Dobré ráno kamarádi. Dnes ráno jsem vyskočil z pelíšku, otevřel okno a víte , co jsem uslyšel? Ale né…žádné motory aut a cinkání tramvají. Já jsem uslyšel zpívat ptáčky. To tedy znamená, že opravdu už přišlo jaro a budí se nám příroda. A my si budeme tento týden o ptáčcích povídat. Už se moc těším, co všechno se od Vás dozvím za zajímavosti o těchto zvířátkách. /Fotografie, prosím, posílejte nejdéle do 27. března. /

Úkol č. 1 – a hned si dáme hádanky. Tak si připravte ouška a začněte hádat správnou odpověď: 

  • pták se vyklube ze skořápky nebo se narodí jako pejsek
  • má tělo pokryté srstí nebo peřím
  • má čtyři nohy nebo jen dvě nohy a křídla 
  • má velkou tlamu nebo zobák
  • bydlí v noře nebo v hnízdečku
  • živí se kostmi nebo zrním, kořínky nebo červíky
  • slouží jeho křídla k létání nebo k chůzi

Určitě jste na všechny hádanky odpověděli správně, protože jste chytré hlavičky a teď si můžete pohrát s barvičkami. V sešitě najdete na straně č. 53 úkol  s pohádkovým ptákem Kaluou. Ořezejte si pastelky a pusťte se do práce. Určitě se Vám krásně podaří vykouzlit duhového kamaráda.

Úkol č. 2 – už jsme zase o kousek chytřejší a něco o ptáčcích jsme se dozvěděli. Dokonce mnoho spisovatelů a básníků o těchto zajímavých tvorech ze zvířecí říše napsalo mnoho pohádek a básniček . Jednu takovou krásnou básničku si poslechněte. Maminka Vám ji přečte.

Kuřátko v obilí

František Hrubín

Jak to bylo, pohádko?

Zabloudilo kuřátko za zahradou mezi poli,

pípá, pípá, nožky bolí.

Ve vysokém obilí bude večer za chvíli.

„Povězte mi, bílé ovsy, kudy vede cesta do vsi!“

Jen se zeptej ječmene, snad si na to vzpomene.“

Kuře bloudí mezi poli, pípá, pípá, nožky bolí.

„Pověz, milý ječmínku, jak mám najít maminku?“

Ječmen syčí mezi vousy: „Ptej se pšenic, vzpomenou si!“

Kuře pípá u pšenic, nevědí však také nic:

„Milé kuře, je nám líto, ptej se žita, poví ti to!“

Kuře hledá žitné pole, ale to je dávno holé.

A na suchá strniska vítr tiše zapíská:

„Vždyť jsi doma za chalupou. Slyšíš?

V stáji koně dupou, kocour ve stodole tiše vrní

a tvá máma za vraty zob, zob, zobá bílé zrní s ostatními kuřaty.“

„Děkuji ti, žitné pole!“.

„Pozdravuj tam ve stodole!“.

„Koho, milé políčko?“

„Zrno i to zrníčko!

Ať se ke mně zjara hlásí, vychovám z nich nové klasy!“

A tak mámu zakrátko, našlo také kuřátko.

To  byla ale hezká pohádka. Také jsem ji poslouchal a hned jsem dostal výborný nápad.  Paní učitelka Andrejka mi trochu poradila a nakreslila Vám kuřátko, které si můžete vyrobit. Je to úplně jednoduché. Mrkněte se na návod –  tady je obrázek . Své výrobky vyfotografujte a poproste maminku nebo tatínka, aby poslal obrázek paní učitelce Hance na email:   hanka-t@seznam.cz

Úkol č. 3 – a teď se pustíme do dalšího úkolu. Budeme si trochu trénovat mozeček a Vaše znalosti . Poznáte ptáčky podle obrázků? Určitě ano. Zkuste je pojmenovat a slova správně vytleskat. Maminka nebo tatínek Vám jistě pomohou:

Určitě jste zvládli pojmenovat všechny ptáky a vytleskat slova úlpně na jedničku s hvězdičkou. A Bafík už mě tu tahá packou , abyste si odpočinuli.  Má pravdu. Je potřeba si trochu zarošťačit. Vezměte celou rodinu za ruce, odstraňte křesla a stůl, ať máte hodně místa , postavte se a trochu si zatancujte veselý   Ptačí tanec

Úkol č. 4 – Bafík má svůj domeček, ve kterém má pelíšek, misku na granule a misku na vodu, hračky a aportky, okénko, kterým se dívá na svět a přírodu, kterou má rád. A když se tak dívá ven ze svého domečku, přemýšlí o tom, jak asi vypadá domeček papoušků. A hned ho napadl zajímavý úkol. Děti, vezměte si kostky / Lego nebo jinou stavebnici/ a postavte Papouščí dům. Je na Vás, jestli v domku bude prolézačka, schůdky, okna, provazy nebo větve.  Vzpomeňte si , když jste byli v ZOO, jak papošci žijí nebo si s maminkou prohlédněte nějakou knihu o papouškách nebo s tatínkem se podívejte na nějaký dokument o životě papoušků. Domeček nakonec vyfotografujte a obrázek pošlete paní učitelce Hance na email:   hanka-t@seznam.cz

Úkol č. 5 – ten lumpík Bafík dnes ráno jedl vtipnou kaši. Povídá mi o zvířátkách a říká, že myšce narostl chobot místo nosu, kočičce se objevují za ušima parohy a had má křidýlka. Pěkně se usmívá a já mám oči jako baterky. No, myslím, že Vy to děti pěkně uvedete na správnou míru. V sešitu s úkoly najdete na straně č. 13 obrázky se zvířátky a  za pomoci rodičů dáte vše do pořádku. Držime Vám s paní učitelkou Andrejkou palce.

 

Týden od  15. března do 19. března – téma : JAK SE BUDÍ PŘÍRODA

Haf, haf, vrrr haf, kamarádi! Vítám Vás všechny a hned Vám musím říci, jakou mám radost. Skoro všichni jste mi poslali obrázky a já se tak zaradoval, že jsem se točil asi 100x  dokolečka , až jsem z toho upadl a uhodil se do hlavy. Jenže v tu chvíli mě hned napadlo, že si společně zase budeme hrát a musím pro Vás nachystat další úkoly. Sluníčko mě pošimralo na čumáku a ve vzduchu jsem ucítil něco zvláštního…. no , co to je? Aha, už to vím…. to je přece jaro! A my si jaro přivoláme. Otevřete šuplíčky a můžeme začít.  Jen nezapomeňte posílat fotografie z úkolů 3. a 5., nejdéle do 20. března, paní učitelce Hance.

Úkol č. 1 – minulý týden jsme navštívili zámek a jak víte, dozvěděli jsme se mnoho zajímavostí. Poslední, kdo zámek opustil, je pejsek Bafík. Vydal se cestičkou mezi loukami, skalami , potokem i lesem , až se nakonec také dostal do rodné chaloupky. Víte, jakou měl strastiplnou cestu?  Na straně č. 8 Vám maminka přečte pod obrázkem, co je Vaším úkolem.  

Úkol č. 2 – Bafík už je konečně doma a prý se z toho výletu a jarní únavy nemůže vyhrabat z pelíšku. Tak to tedy ne, Bafíku, koukej vyskočit a pořádně si protáhnou tlapky. Otevři si okno, nadýchej se čerstvého vzduchu a procvič celé tělo. A Vy , děti, vezměte maminku a tatínka , udělejte kruh a začněte společně také tělo cvičit. Uvidíte, jaká to bude legrace. Vy už totiž cvičení HLAVA, RAMENA, KOLENA, PALCE znáte, ale Vaši rodiče netuší , jak se všichni krásně zamotáte a i trochu se společně zasmějete.  Tak připravit se a kliknout zde:   https://www.youtube.com/watch?v=xSCdWymIveE

Úkol č. 3 – všichni jsme se pěkně protáhli a Bafík  se  rozhlédl po domečku a říkal si, že ve svém pokojíčku nemá ani jeden obrázek. To je škoda,  pomyslel si. Bude si muset nějaký vyrobit, aby si to jaro trochu vykouzlil i doma.  Paní učitelka Andrejka mu trochu poradila a jako pomůcku vyrobila krásný obrázek –  tady je obrázek . A k obrázku patří i básnička.

SNĚŽENKA

Slunce volá na sněženku,

podívej se, jak je venku!

Slunce volá do oken,

děti, haló, pojďte ven!

Váš úkol je si vyrobit také sněženku . Budete potřebovat jen papír, pastelky, nůžky a lepidlo. A kdo nemá lepidlo, může Vám ho maminka nebo babička vyrobit. Návod:  https://www.skrblik.cz/navod/jak-vyrobit-lepidlo/  .  Až bude hotovo, pošlete mi  obrázek na email:  hanka-t@seznam.cz

Úkol č. 4 – obrázek už visí na zdi u postýlky a Bafík přemýšlí, co se na jaře děje v přírodě. Víte, co děti? My mu trochu pomůžeme. Pěkně se posaďte, poproste tentokrát třeba tatínka nebo babičku , aby Vám četli hadánky a Vy určitě poznáte, co k jaru samozřejmě patří. / děti hádají slova podle prvního písmene/.

  • Na jaře se na obloze více směje a hřeje S……… /sluníčko/
  • V zahradách i na loukách se objevují první kytičky S……. /sněženky/
  • V květinářství začali prodávat žluté nebo bílé N…. /narcisky/ a červené T.…. /tulipány/
  • V parku se zazelená T… /tráva/
  • Zvířatům v přírodě se začínají rodit M……. /mláďata/, kočkám K …. / koťata/, psům Š…../ štěňata/, husám H …. /housata/, ovcím J …. /jehňata/
  • Na jaře se moc těšíme na svátky jara s pomlázkou V …….. / Velikonoce/

Hlavičku jste si procvičili a teď už najděte s tatínkem stranu č. 26 a můžete začít plnit další úkol.

Úkol č. 5 – a máme tady poslední úkol týdne. Bafíka už opravdu nebaví jenom sedět, koukat z okna, kreslit si nebo dokonce uklízet pelíšek. Rozhodl se , že vyrazí do přírody a bude objevovat jarní svět. Obejme ten největší kmen stromu, aby načerpal sílu stromu. Proběhne se lesem a na louce bude hledat první sněženku. Možná, že půjde na psí hřiště, aby si trochu zarošťačil na prolézačce a nechal se pošimrat jarním sluníčkem nebo se půjde podívat do zahradnictví, aby cítil tu vůni jarních petrklíčů a tulipánků. Vezměte rodiče a hurá ven. Užijte si společné chvíle, proběhněte se a načerpejte síly na další týden. Pošlete Bafíkovi Vaše fotografie na email: hanka-t@seznam.cz

 

Týden od  8. března do 12. března – téma : CO DĚLÁM JÁ A MOJI BLÍZCÍ

Ahojky kamarádi! Už jsem zase mezi Vámi a moc se těším, jak si spolu budeme hrát. Mám velikou radost, že jste splnili úkoly z minulého týdne a poslali obrázky, jací jste kuchtíci. Moc jste mě i paní učitelky potěšili. Fotografie najdete ve fotogalerii a brzy tam přibudou další. Ale nebudeme předbíhat a už se těšte na další úkoly. Tento týden si budeme povídat a hrát o tom, co děláme, jaká jsou povolání  nebo co všechno potřebujeme ke své práci. Na každý den máte jeden úkol. Už se těším, jak mi budete posílat své fotečky. / Prosím poslat nejdéle do 13. března ./

Úkol č. 1 – pejsek  Bafík má moc rád pohádky. A protože ke každé pohádce patří i krásný zámek, my si takový zámek vykouzlíme. Přestavte si, že jste stavitelé a musíte takový zámek  s věžičkami a vlajkami postavit. Dokážete to? V sešitu s úkoly najdete na straně 14. nedokončený zámek. Maminku požádejte, aby Vám úkol přečetla a můžete se pustit do práce.  

Úkol č. 2 – a už máme krásný zámek postavený. Jistě se Vám povedl, ale než se do něho někdo přijde podívat, musíme v něm pěkně uklidit. To víte , elektrikáři, švadlenky, tesaři nebo kuchtíci v něm nechali pěkný nepořádek. Bafík všechno nestihne uklidit a proto jsme tu my, abysme mu pomohli. Na straně 23. najdete předměty, které tam Ti nepořádníci nechali. Maminka nebo tatínek Vám přečtou zadání a můžete začít pracovat. 

Úkol č. 3 – Bafík  se těší, že se půjdete do zámku podívat. Holčičky i kluci budou mít jiné úkoly. Dávejte dobrý pozor!

Holčičky se jistě pěkně ustrojí a vyrazí na výlet? Copak to slyším? Vy nemáte krásné šaty, botičky a kabelku? Nevadí, jistě si porádíte jako švadlenky. Paní učitelka Andrejka Vám nakreslila panenku s oblečením a doplňky – tady je obrázek .

ŠVADLENKA

Copak je to za švadlenku?

Ušila si na panenku z látky hezký kabátek.

Už to umí s jehlou nití, náramně jí jde to šití.

Kdopak by to do ní řek´!

Váš úkol je si vyrobit také takovou panenku s oblečky. Budete potřebovat jen papír, pastelky a nůžky. Panenku i oblečky vystřihněte a múžete si jí obléknout podle toho, jaké je venku počasí. Až bude hotovo, pošlete mi  obrázek na email:  hanka-t@seznam.cz

Kluci dostanou jinačí úkol. Jako každý mužský rád řídí auto, tak i Vy se stanete řidiči. No jak byste dovezli holčičky na výlet k zámku?   Paní učitelka Andrejka Vám nakreslila silnici s domky a auty, abyste věděli, jak na to . Podívejte se na obrázek.

AUTOBUS

Chvíli krokem, chvíli klusem,

jedeme si autobusem.

Řidič mačká houkačku,

řeže každou zatáčku.

Váš úkol je si vyrobit silnici s okolím a auto, autobus, motorku nebo třeba tramvaj. Budete potřebovat jen papír, pastelky a nůžky. Dopravní prostředek si vystřihněte a múžete jezdit po silnici sem i tam. Až budete mít  hotovo, pošlete mi  obrázek na email:  hanka-t@seznam.cz

Úkol č. 4 – Bafík má rád tajemství a proto Vás na zámku zavede ke hvězdářovi. Takový hvězdář pozoruje hvězdnou oblohu a hledá nové hvězdy, planety a různá tělesa na noční obloze. Zkuste se i Vy stát hvězdáři a pokuste se rozluštit hádanku v sešitu Bafíka na straně 35. Přejeme Vám hodně úspěchů.

Úkol č. 5 – poslední úkol týdne  Bafíka je úplně jednoduchý. Po velké návštěvě je nutné na zámku uklidit. Představte si, že Váš domov je tím zámkem a maminka s tatínkem musí pořádně uklidit, umýt nádobí a utřít, vyluxovat, zalít kytičky, zamést,  dát prát prádlo, zašroubovat šroub do židle nebo zatlouct hřebík na obrázek . I tohle je veliká práce a Vy doma rodičům pěkně pomůžete. Pes Bafík i já se moc těším na fotografie z Vašeho uklízení, které nám pošlete na email: hanka-t@seznam.cz

Pes3

 

Týden od  1. března do 5. března – téma : KNIHA JE MŮJ KAMARÁD

Úkol č. 1 – prohlédněte si svůj sešit s pejskem Bafíkem a poté se hned pusťte do práce. Na straně č. 3 najdete první úkol. Poproste maminku, aby Vám přečetla stránku a poté můžete začít vybarvovat Bafíkův domeček.

 Úkol č. 2 – pejsek Bafík nerad jenom sedí a rád si protáhne tlapky. Vezměte maminku a společně si zacvičte s naší další   kamarádkou Míšou. Otevřete si okno a hurá do cvičení: https://www.youtube.com/watch?v=QVzsoTAAw_8

Úkol č. 3 – náš Bafík není vždycky veselý. Někdy je smutný, někdy je rozlobený a někdy je i překvapený. Víte, kdy je třeba Vaše maminka rozlobená. Zkuste si spolu s maminkou popovídat, kdy se cítíte smutní nebo naštvaní! Poté se pusťte do dalšího úkolu, který najdete v sešitu pejska Bafíka na straně 9. Zadání Vám přečte maminka nebo tatínek.

Úkol č. 4všichni rádi mlsáme a pejskové jsou opravdu moc mlsní.  To Vám můžu říct, protože jak víte, i já mám doma mlsného Nikouška. A jak víte, když chceme mlsat, musíme si nějakou tu dobrotku připravit. Hlavně to nesmí dopadnout jako v pohádce JAK PEJSEK S KOČIČKOU DĚLALI DORT. No jenom si představte , co do dortu všechno dali : 

Pejsek a kočička si vzali zástěry a pustili se do vaření.
Vzali mouku, mlíčko a vajíčko a míchali to dohromady. „Dort musí být sladký,“ řekla kočička a nasypala do toho cukr. „A trochu slaný taky,“ řekl pejsek a dal tam sůl. „A teď tam dáme máslo a zavařeninu,“ řekla kočička. „Zavařeninu tu ne, tu já nerad,“ povídal pejsek, „dáme tam místo zavařeniny syreček, ten já tuze rád.“ Tak tam dali několik syrečků. „Mně se zdá, že je málo mastný,“ řekla kočička, „musíme tam dát několik špekových kůží.“ – „A oříšky, abychom nezapomněli,“ řekl pejsek a nasypal tam kornout oříšků. „0říšky jsou dobré,“ schválila to kočička, „ale měla by tam jistě také přijít okurka,“ a dala tam okurku. „A kosti,“ Svolal pejsek, „musíme tam přece dát nějaké kosti!“ Tak do toho dortu dali hodně kostí. „A přece nějakou myš, myši já tak tuze ráda!“ vzpomněla si kočička a dala do dortu čtyři myši. „Tak, a teď několik buřtů hodně pepřovatých, to je něco pro mne,“ řekl pejsek a dal tam několik buřtů. „A teď to hlavní!“ povídala kočička, „přece šlehanou smetanu tam musíme dát!“ Dali tam plný hrnec smetany. „A trochu cibule,“ řekl pejsek a dal tam cibuli. „A čokoládu,“ řekla kočička a přidala do toho čokoládu. „A omáčku!“ napadlo pejskovi, i dali tam omáčku.

Tak takovou dobrotu by asi nikdo nesnědl. Proto Vám Bafík dává velký úkol. Vezměte si zástěrku a pusťte se s maminkou do vaření nebo pečení oblíbené bašty . Maminka Vás vyfotí a pošle mi fotografii / nejpozději do neděle 7.3/ , jak společně kuchtíte na e-mail : hanka-t@seznam.cz 

Vaše fotografie umístíme do fotogalerie, abyste se poté všichni podívali, jaké umíte uvařit dobroty a jak jste šikovní.

Úkol č. 5 – poslední úkol týdne vybral Bafík opravdu těžký. Má moc šikovné tlapky a věří, že i Vaše ruce si rády potrénují rovné a šikmé čáry. V sešitu na straně 51. můžete začít pracovat.

Bafík už se těší na obrázky a paní učitelky Vám přejí mnoho  úspěchů v plnění úkolů.

 

A CO JINAK DĚLAT, KDYŽ OPRAVDU JEŠTĚ NEMOHU MEZI KAMARÁDY?

S dětmi si můžete číst a prohlížet krásně ilustrované knihy pro děti, můžete si povídat o přečteném textu, můžete společně vyprávět příběh, kreslit obrázky s hlavním hrdinou příběhu nebo si zahrát divadélko z vlastnoručně vyrobených postaviček.

Hrajte stolní a slovní hry, do kterých se může zapojit celá rodina – pexeso, Černý Petr, Člověče, nezlob se, puzzle …..

Dejte dětem možnost hrát si samostatně s konstruktivními stavebnicemi – Lego, magnetická skládanka, Cheva, atd.

Společně tvořte z papíru různé skládačky, kreslete a malujte obrázky, které si vystavte nebo darujte babiččce nebo tetě, velikou legraci zažijete při společném vaření.

Hodně si s dětmi povídejte. O jejich radostech i starostech, co je baví, ale i co je trápí, co je zajímá a nebo kam společně vyrazíte na výlet.

Pokud to situace dovolí, choďte na procházky do parku, na dětské hřiště, vyrazte do lesa nebo na výlet do přírody. Uvidíte, kolik věcí se dá pozorovat a poznávat.

Společné chvíle s rodinou jsou k nezaplacení a uvidíte sami, že děti chvíli rády zapomenou na televizi nebo PC.

ODKAZY, NÁPADY A INSPIRACE:

www.babyonline.cz/skolka-hrou  – webové stránky určené pro zábavu na  každý den  v době epidemie podle kvalitních materiálů, bestsellerových knížek a videí s pedagogy a připravit tak hravě do školy.

www. detsky web – web plný omalovánek, pohádek, dětských her a článků pro naše malé kamarády

www.strasidýlka – stránky zaměřené na hry naučné a zábavné  pro děti – zejména ty nejmenší. Her, které budou rozvíjet dětskou představivost, myšlení a další schopnosti.